Dietisten idag

Första besöket hos dietisten. hon tyckte väl att det mesta såg bra ut, men att jag åt för lite proteiner och lite i överkant med fett. Men jag åt bra fetter i alla fall. Hon sa även åt mig att inte lägga så mycket frut vid grönsaker (!) utan i nuläget är det proteiner som gäller och nyttiga kolisar. Sallad, gurka och tomater kunde jag strunta helt i för det tog bara plats i magen utan att ge något. Bättre att satsa på frukt i så fall sa hon, för det ger även lite kalorier, vilket jag också fick i mig lite för lite varje dag. äter ca 1200 - 1300 kcal/dag men det bör ligga på 1400, iallafall över 1300... Så ja, en frukt om dagen så ligger jag väl där jag ska då. Får börja äta apelsin nu också, det har jag saknat. Men jag skulle göra det när det var lugnt omkring mig så att jag inte kom av mig i tuggandet. Men framför tv:n en kväll var en bra tid tyckte hon=)
Fick ju givetvis väga mig där också, och enligt den vågen (med ett i överkant tilltaget avdrag för kläder) harjag nu tappat 16 kilo sedan scratch. Men men, jag får väl se på måndag. Blir väl lite extra gott i morgon eftersom maken fyller hela 30 år då!! Grattis till honom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0