Shoppingdag

Jag kan ju som ni vet inte hålla mig från att shoppa nya kläder under tiden denna viktminskning håller på. Idag blev det en tur till Birsta, Sundsvall för en dag alldeles för mig själv. Blev några fynd bla en jeansjacka för 200:-, en klänning för 160:- och ett par brallor som jag köpte oprovade i stl 42 för 200:- Tänkte att jag kommer väl i dom nån gång, orkade inte prova dem där och då. Döm om min förvåning när de passade alldeles precis när jag kom hem och satte på mig dom!!  Visserligen mycket stretch i dem, men i alla fall. 42!!

Vägde mig förstås innan jag åkte i morse. 90.9... Att det ska va så sablans svårt. Jag som äter så lite, men det blir väl kanske lite fel saker också ibland. Mammas goda Jordgubb-vitchoklad-lime.kokos-paj igår till exempel... Om jag håller mig ifrån allt sådant (i alla fall nästan) i ett par veckor kanske vågresultatet blir roligare? Eller? Jo, det är ju så det brukar fungera. Nu var det ju i alla fall minus, men inte så mycket. 8 hg. Totalt 20.9 kg sedan årsskiftet. Lite drygt ett kg i veckan om man slår ute det. Ja, ok, det är väl ett ganska bra resultat. Såg tex på en skjorta jag köpte vid ca 18 kg, om jag inte minns fel. Då var det väldigt tajt, ville helst ha den öppen från början. Nu kan jag dra ut den en bra bit från magen - stängd. Sådana upptäckter är roliga. Fram för fler såna. Ja, iofs, på min gamla "jeansjacka" (2i1, lagerpålager-jacka) är det stl 52. Den jag köpte idag är det 44 - men jag kan inte riktigt stänga den än, men snart så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0